Sök:

Köpvillkor

 

Betalning

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Leveransvillkor*

Köp & leveransinfo :


Ålder.

Du måste ha fyllt 18 år för att få lov att handla här. Om du vill handla ändå måste du ha målsmans tillstånd. 

Priserna.

Samtliga priser är inkl moms.

Köp & leveransinfo

Priserna.

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms (f.n. 25%) och exklusive fraktkostnad*. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning. Se fraktvillkor längre ner i texten.

Att beställa.

Du kan beställa varorna i shopen på sedvanligt vis. Vill du hellre ringa in, maila eller posta din beställning till oss går det naturligtvis lika bra. Fax använder vi för tillfället inte. Väljer du kortbetalning, Klarna Check out  Faktura eller Klarna delbetala  måste du själv knappa din order. Genomförd order innebär samtidigt att du godkänner våra leverans och försäljningsvillkor.

Betalning.

Du kan välja att betala direkt med VISA eller MasterCard. Överföringen hanteras med största säkerhet via SLL krypterad kommunikation. Du kan även göra en direktöverföring till vårt bankkonto i Nordea bank  3256 0158590. Du kan också betala med Klarna check out  Faktura eller Klarna  Delbetala. Minsta beställningsbelopp för att välja att delbetala med Klarna är 1.800 kr, maxbeloppet är 10 000 kr.

OBS! Betalning till vårt Nordeakonto innebär att leveransen skickas snarast efter att betalningen är synlig på vårt konto, vilket kan ta några bankdagar. OBS! Detta gäller inte beställningsvaror med angiven leveranstid. Betalning mot efterkrav eller postförskott kan vi inte erbjuda. Vill du betala kontant vid mottagandet av godset väljer du Klarna Check out  Faktura. Då får du varan först och några dagar senare en faktura med posten eller via email. 

 

Leverans.
För att belasta miljön så lite som möjligt samordnar vi våra leveranser i högsta möjliga grad. Produkter i butiken som inte är märkta ”beställningsvara” skickas till dig inom 1 – 3 arbetsdagar efter din beställning eller efter att betalningen har kommit oss tillhanda. Detta gäller inte om du väljer att betala med Klarna Faktura eller Klarna Delbetala, då betraktas varorna som kontant betalda. Vi använder inte bara nytt utan även återvunnet förpackningsmaterial och kartonger. 

Beställningsvaror.

Våra vagnar, bilstolar är beställnings varor. Leveranstiden anges för varje artikel. Tänk på att leveranstiden är beräknad på antalet arbetsdagar - inte veckodagar och att lördagar och söndagar, röda dagar och andra helgdagar ej räknas in i leveranstiden. Köp av beställnings varor är bindande och kan ej ångras. Vid ej genomfört köp förbehåller vi oss rätten att debitera extra kostnader som vi åsamkas.

Fraktvillkor.
Vi levererar  inom Sverige. Fraktkostnader ingår i varans pris. Vid felaktigt uppgiven leveransadress kommer alla, av denna orsak uppkomna, extra frakt/retur kostnader att debiteras dig som kund i efterhand.

Avbeställning.
Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad och avhämtad av transportören är inte möjlig. I de fall beställning blivit expedierad och avskickad är du som kund skyldig att ta emot beställningen. Avbeställs varan för sent kommer vi debitera dig för frakt och administrationsavgifter.

Ej utlöst försändelse.
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss eller vår leverantör. Vi kommer i detta fall att debitera den faktiska kostnaden för frakt = både tur och retur- samt administrativa kostnader. Dessa extra kostnader är du som kund skyldig att betala.

Skadat gods.
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut eller tar emot försändelsen. Anmälan skall ske till godsombudet eller till chauffören vid mottagandet. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela godsombudet och oss omgående via e-post. En skadad försändelse är ett ärende mellan dig som kund och den som utfört transporten eller dennes ombud. Vi hjälper gärna till med att kontakta ombudet eller transportören. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Förlossningsgaranti.
Om du handlar hos oss innan ditt barn fötts gäller vår förlossningsgaranti. Det innebär att du har rätt att returnera barnvagnen om förlossningen inte går som planerat. Förlossningsgarantin gäller upp till 10 dagar efter förlossningsdatum oavsett när du köpt din barnvagn. Barnvagnen + tillbehör skall returneras till oss oanvända, i sina originalförpackningar. Spara därför alltid originalkartonger/ förpackningar, kvitto mm. Ni betalar kostnaden för returfrakten och ni står för inlämningen till närmaste fraktterminal (DHL, UPS POSTNORD ). För att utnyttja garantin skall du kunna visa upp ett läkarintyg. Kontakta oss, så hjälper vi dig med det praktiska!

Garantier. (Se även Reklamationer)
På alla våra artiklar gäller 1 års produktgaranti och 24 månaders reklamationsrätt. Är det något fel på varan kan du åberopa garanti eller reklamationsrätt mot uppvisande av kvitto som du fick vid köpet. Garanti och reklamation gäller endast fel i tillverkning eller material och inte normalt slitage. Garantin gäller inte heller vid felaktig användning eller hantering. Konstateras garantin gälla skall vi antingen erbjuda reparation av varan, ge dig en ny vara, eller ge dig köpeskillingen tillbaka. Prisavdrag för nyttjande av vara (begagnad vara) kan komma att göras. Garantin gäller inte för punkteringar. 

Reklamationer.
Varorna kontrolleras innan de skickas ut. Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt, antal eller färg, så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post så att vi kan rätta till felet. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. I första hand reparerar vi varan eller skickar reservdelar utan några kostnader för dig snarast möjligt. Ersättningen kan även ske med ny vara eller med återbetalning enligt överenskommelse. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens råd. 

Ångerrätt.
Du har  rätt att ångra ditt köp och du måste kontakta oss inom 14 dagar om du köt varan på distans  från leveransdagen = överlämningsdagen till tranportfirman.

 Kontakta oss alltid först via e-post eller telefon innan du returnerar din vara för information om hur du går till väga. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.  Vid utnyttjande av ångerrätten betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter mottagandet av varan samt under returfrakten. Eventuell transportskada på varan är en sak mellan kund och transportör vilket regleras av fraktvillkoren. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan överför vi varuvärdet (exklusive fraktkostnader) till ditt konto, alternativt kan du välja att byta till annan vara.

För Vara köpt och hämtad  i vår butik gäller ej 14dagars returätt enl.Konsumentköplagens regler

Personuppgiftslagen - PUL
Vi följer strikt lagen om behandling av personuppgifter och använder endast dina lämnade uppgifter i kontakt med dig eller dina närstående. Detta sker endast i förbindelse med beställningar från oss eller i annat ärende som har samband med sådan beställning eller vid annan kontakt gällande våra mellanhavanden. I inget fall lämnar vi ut dina uppgifter till tredje part. Läs mer om lagen här: http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/

© Copyright gällande bilder och texter i denna webbshop.
Innehållet i denna webbshop får ej kopieras eller reproduceras helt eller delvis, vare sig elektroniskt eller på annat sätt utan skriftligt tillstånd från oss. Lagöverträdelse kommer att beivras. Alla bilder, filmer och texter samt logotyper i denna webbshop är publicerat med tillstånd från respektive ägare.

Är något oklart, kontakta oss gärna på Babycorner  08.354010@telia.com

Vår ambition är att svara så fort som möjligt, senast inom 48 timmar.

Kontakt och information om oss.

Företagsinformation
Denna webshop ägs och drivs av:
Babycorner i Sollentuna  org. nr: 400521-4715- Godkänd för F-skatt.
Hedvigsdalsvägen 62
191 43 Sollentuna

Tel: +46 (0)8 35 40 10

 

 
Priser i: 
2018-07-19